Combi-winkel plust na verbouwing

  • De zaak wordt veelvuldig bezocht door dagjesmensen die veelal een bezoekje hebben gebracht aan Attractiepark Slagharen. (Foto: Dirk Bosman) / Copyright tekst en foto: Dirk Bosman.
    De zaak wordt veelvuldig bezocht door dagjesmensen die veelal een bezoekje hebben gebracht aan Attractiepark Slagharen. (Foto: Dirk Bosman) / Copyright tekst en foto: Dirk Bosman.

SLAGHAREN - Na een flinke verbouwing waarin de zaak 3,5 week gesloten was, is sinds begin april Cafetaria Lunchroom Emmy in Slagharen weer open. “We hebben nu de beschikking over twee keukens. Een voor de cafetaria en een voor de lunchroom. Blij zijn we met het feit dat de omzet in de maanden juni, juli en augustus met maar liefst twaalf procent is toegenomen”, vertelt eigenaar Hans Schlepers.

 

Samen met zijn vrouw Sandra is hij sinds 1994 eigenaar van deze cafetaria/ lunchroom. Volgens Sandra was het noodzakelijk om te verbouwen. "De lunchroom is de afgelopen tien jaar steeds belangrijker geworden voor ons. Alleen was dat vanaf buiten niet goed te zien. Naast het plaatsen en vergroten van twee keukens, is het complete interieur vervangen en dat straalt nu meer luxe uit. Onze huisstijl bestaat uit de frisse kleuren groen, oranje, wit en blauw. Klanten waarderen het echt dat we verbouwd hebben. Zelf zijn we er vooral blij mee dat we nu efficiënter kunnen werken in de keukens. Het aantal zitplaatsen van tachtig in onze lunchroom hebben we bewust niet uitgebreid, omdat we nu sneller kunnen bedienen."

 

Bijna altijd druk

In de cafetaria/ lunchroom, waar de omzetverhouding ongeveer gelijk is, is het bijna het hele jaar door de druk. "Alleen in november en vanaf half december tot en met januari is het erg rustig. "Onze zaak wordt veelvuldig bezocht door dagjesmensen die veelal een bezoekje hebben gebracht aan Attractiepark Slagharen. Senioren komen verder veel bij ons langs, evenals drommen fietsers. Hetzelfde geldt voor families. Het doet ons een deugd dat vertegenwoordigers ons ook steeds beter weten te vinden", zegt de 44-jarige Hans.

 

Gezonde toer

Omzetmakers zijn absoluut de fietsmenu's, in zes varianten, die deze cafetaria lunchroom aan de man en vrouw brengt. Sandra: "Vanaf tien euro verkopen we ze al. Het kopje koffie na het fietsmenu bieden we gratis aan. Onze slagzin luidt dan ook: 'Onze service van vandaag is onze reclame voor morgen'. Naast de fietsmenu's verkopen wij erg veel stokbroodjes gezond en belegde broodjes, tosti's en uitsmijters als lunch. We merken dat klanten steeds gezonder willen eten. Patatjes kapsalon en boerenfriet vinden daarnaast gretig aftrek."

 

Aan het ijsassortiment is sinds april Shuffle Ice Cream toegevoegd. "Dit is softijs waaraan wij vers fruit en of nootjes toevoegen. De ijsverkoop loopt als een trein. Het hoeft maar even mooi weer te zijn en het is hier al druk", aldus de tevreden ondernemer.

 

Flyeren

Een paar keer per week tijdens het toeristenseizoen is Schlepers actief met het flyeren van folders. Hij doet dat op twee locaties in de buurt van zijn bedrijf. "Ik duw onze folder onder de snelbinders van fietsen. In het begin verklaarden andere ondernemers mij voor gek, maar ondertussen zijn er al meer die het doen. Deze manier van promotie maken zorgt zeker voor meer aanloop."